Będzie jaśniej na ul. Sikorskiego
Projekt inwestycji przewiduje postawienie 12 słupów aluminiowych z lampami ledowymi o mocy 72W, wzdłuż ulicy Silorskiego, na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Wojska Polskiego. Termin wykonania to aż 8 miesięcy od momentu podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.
Termin składania ofert upływa w dniu 22 lutego.
- Szczegóły
Spotkanie w sprawie lądowiska przy szpitalu
W piątek 5 lutego br. w Ratuszu Miejskim odbyło się spotkanie burmistrza Roberta Czapli z radnym Wojciechem Włodarczykiem, skarbnikiem Marcinem Marchewką oraz kierownikiem Inwestycji i Remontów Andrzejem Mazurczakiem w sprawie budowy lądowiska dla helikopterów przy nowogardzkim szpitalu. Od dłuższego czasu radny Wojciech Włodarczyk wraz z burmistrzem zabiegają, aby opracować koncepcję lądowiska, sprawdzali możliwości i koszty z tym związane. „Lądowisko to ogromne ułatwienie. Po co wozić pacjenta w stanie ciężkim i niepotrzebnie przedłużać czas dowozu, który dziś w przypadku pacjenta z zawałem wynosi ok. 40 minut” - mówi Wojciech Włodarczyk – „W przypadku helikoptera czas przygotowania pacjenta i przetransportowanie go wyniesie ok. 8 minut. O tyle zwiększą się szanse pacjenta na przeżycie!”.
W ubiegłym roku zostały zabezpieczone środki finansowe na opracowanie koncepcji, procedura została ogłoszona w grudniu a w styczniu został wyłoniony wykonawca jednak Rada Miejska uchwalając budżet na 2021 rok nie przewidziała na ten cel środków finansowych. Podczas spotkania ustalono, iż na najbliższej sesji przedstawiony zostanie projekt uchwały zabezpieczający środki na koncepcję lądowiska.
Andrzej Sawicki
- Szczegóły
Radni chcą odwołania przewodniczącego Rady Miejskiej
W czwartek 4. lutego odbyła się sesja Rady Miejskiej, gdzie ostatnim punktem w porządku obrad były wnioski, interpelacje i zapytania. Radny Marcin Wolny w imieniu kluby Lewica Razem wystąpił w wnioskiem o odwołanie przewodniczącego Rady Miejskiej Marcina Nieradki.
Jeszcze w tym samym dniu, zaraz po sesji grupa radnych SLD i PSL złożyli w Biurze Rady wniosek o zwołanie kolejnej sesji w terminie ustawowym, aby wspólnie usiąść do rozmów, rozliczyć z postępowania obecnego przewodniczącego i zdecydować o jego odwołaniu.
Nie tylko mieszkańcy ale i radni mają dość zachowania przewodniczącego, który rażąco i nagminnie narusza statut gminy, pomimo iż, jak deklaruje, doskonale ten statut zna. Nie pomagają nawet liczne upomnienia wojewody, który niejednokrotnie próbował przywołać przewodniczącego do porządku w swoich pismach żądając chociażby złożenia waśnień.
Przypomnijmy, że w przeciągu ostatnich miesięcy przewodniczący albo kolejnych sesji nie zwoływał, albo zwoływał je, po czym nie pojawiał się aby te sesje otworzyć. Radni, którzy chcą pracować, podejmować decyzje, na które czekają mieszkańcy z miesiąca na miesiąc stawali się co raz bardziej sfrustrowani lekceważącym zachowaniem przewodniczącego. Nic dziwnego więc, że miarka się przebrała i żądają teraz jego odwołania.
- Szczegóły
Czytaj więcej: Radni chcą odwołania przewodniczącego Rady Miejskiej
Komunikat
Z uwagi na prognozowane w nachodzącym tygodniu intensywne opady śniegu i znaczny spadek temperatury przypominamy, że zgodnie z art 5 ust. 1 pkt.4 ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U z 2020 poz. 1439,2320, 2361) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości jest obowiązkiem właściciela nieruchomości.
Zgodnie z art. 117 kodeksu wykroczeń, każdy kto nie wywiązuje się z obowiązku utrzymania porządku w obrębie swojej nieruchomości podlega karze grzywny do 1500 złotych albo karze nagany oraz musi się liczyć z odpowiedzialnością cywilną z tytułu uszczerbku na zdrowiu osoby, która na takim chodniku się pośliznęła.
Adam Aniuksztys
Wydział GKMiOS
- Szczegóły
Burmistrz Robert Czapla rozpoczął budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków w Słajsinie [film]
2 lutego br. burmistrz Robert Czapla przekazał plac budowy pod budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków w Słajsinie. Ta niezwykle ważna dla mieszkańców Słajsina inwestycja zostanie zrealizowana kosztem ponad 4,4 mln zł, wydatki z gminnego budżetu sięgną jednak "jedynie" 1,8 mln zł, burmistrz R. Czapla zdobył bowiem dotacje z dwóch różnych źródeł. Pierwszym z nich jest Urząd Marszałkowski w Szczecinie (ponad 1,9 mln zł), a drugim zawarta wcześniej umowa z Celowym Związkiem Gmin R-XXI, który do zadania dołoży prawie 669 tys. zł. Świadczy to o znakomitej współpracy władz gminy z podmiotami. Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego z tego wydarzenia.
zewnętrznymi.
- Szczegóły