Ciąg dalszy zmian w budżecie decyzją radnych PiS i Nowa
W pierwotnym projekcie budżetu, który burmistrz przygotował na ten rok w porozumieniu z radnymi SLD i radnym PSL były zawarte dwie konkretne inwestycje związane z rozbudową oświetlenia. Jak pisaliśmy wcześniej, radni z PiS i Nowa do wspólnych rozmów przy projektowaniu budżetu, usiąść nie chcieli. Po licznych konsultacjach z mieszkańcami, analizując wnioski napływające do Urzędu, w odpowiedzi na prośby mieszkańców, burmistrz przygotował projekt budżetu i przedstawił go Radzie Miejskiej podczas pierwszego czytania budżetu na sesji Rady Miejskiej 25 listopada.
Wzdłuż ulicy Ogrodowej powstało wiele nowych domów. Ci mieszkańcy, którzy postanowili związać swoją przyszłość z Nowogardem, zamieszkać na nowo powstającym osiedlu, wystąpili do burmistrza z wnioskiem o rozbudowę oświetlenia w tej nowej części miasta. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom mieszkańców, burmistrz zawarł w projekcie budżetu budowę oświetlenia solarnego na odcinku drogi przy ul. Ogrodowej do ul. 15 Lutego.
- Szczegóły
Czytaj więcej: Ciąg dalszy zmian w budżecie decyzją radnych PiS i Nowa
Akcja odśnieżania trwa.
Aby umożliwić mieszkańcom sprawne i bezpieczne poruszanie się po mieście została zorganizowana sprawna akcja odśnieżania. Za odśnieżanie dróg o nawierzchni twardej bitumicznej, gminnych i powiatowych na terenie miasta, odpowiada wykonawca Jerzy Furmańczyk.
Cała Gmina, jeśli chodzi o utrzymanie czystości i porządku oraz zimowe utrzymanie ulic i chodników jest podzielona na sześć części. Część I stanowią drogi pomiędzy miejscowościami Karsk, Ogorzele, Błotno, Miętno i Wołowiec. Część IV stanowią drogi Nowogard- Olchowo oraz Nowogard – Wojcieszyn. Te części (I i IV) są obsługiwane przez firmę Dromost Sławomir Serafin. Pozostałe części, w tym część V - dotycząca utrzymania dróg poza utwardzonymi masą bitumiczną na terenie całej Gminy, mimo kilkukrotnie ogłaszanego zapytania nie znalazły wykonawców. Będzie w tej sprawie kolejne postępowanie, aby jak najszybciej wyłonić wykonawcę na pozostałe części Gminy.
- Szczegóły
INFORMACJA
Burmistrz Nowogardu Robert Czapla przypomina o zbliżającym się terminie ponownego składania wniosków o ustalenie prawa do pobierania 500 plus, na kolejny okres świadczeniowy 2021/2022.
Wnioski przyjmowane będą:
- od 01.02.2021r. wnioski można składać tylko droga elektroniczną – za pomocą następujących kanałów:
- Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS);
- Portalu informacyjno-usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej- Emp@tia (empatia.mrpips.gov.pl);
- Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP (http://epuap.gov.pl);
- bankowość elektroniczna.
- od 01.04.2021r. drogą tradycyjną (papierową) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15:30 w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowogardzie w pokoju nr 11. Pracownicy przyjmujący wnioski to p. Sylwia Buriak oraz p. Paulina Liszniańska, tel. kontaktowy 091-39-20-200.
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
Dorota Maślana
- Szczegóły
Remont drogi osiedlowej w Świerczewie
Sprawa drogi w miejscowości Świerczewo to temat, który od kilku lat porusza sołtys tej miejscowości. I choć sprawa wydaje się prosta bo mieszkańcy remontu chcą to pojawia się problem dotyczący własności drogi. Droga o której mowa jest w całości własnością Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. W tym przypadku aby taki remont zrealizować burmistrz Robert Czapla wraz z pracownikami wydziału Geodezji Nieruchomości i Rolnictwa podjął działania mające na celu przejęcie tej drogi w zasoby gminy.
Dla nas jest to bardzo dobra wiadomość, cieszymy się że burmistrz pamięta o nas i szuka sposobu na remont tej drogi. Dotychczasowa współpraca z burmistrzem układa się bardzo dobrze za co serdecznie burmistrzowi Robertowi Czapli Dziękujemy – mówi sołtys sołectwa Świerczewo Urszula Armata
Wniosek złożony do KOWR jest działaniem innowacyjnym pozwala na przejęcie nieruchomości i zarazem pozyskanie dofinansowania do 80 % kosztów remontu tej drogi. W tym przypadku to kwota bliska 500 tys zł. Udział własny gminy to zalewie 20 % całkowitych kosztów inwestycji. Z pewnością jest to kolejna ścieżka do pozyskania pieniędzy zewnętrznych dzięki którym będzie można wykonać tę inwestycję. W ramach zadania planowane jest przebudować drogę będącą we władaniu KOWR o nr 97/8 w miejscowości Świerczewo. Długość projektowanego odcinka drogi wynosi 220 metrów bieżących (powierzchnia projektowanej nawierzchni 1165 m²). Projektowana inwestycja przewiduje remont nawierzchni drogi wiejskiej osiedlowej częściowo pokrytej frezem bitumicznym i kruszywem łamanym. Wnioskowana droga jest drogą wewnętrzna, dojazdowa dla mieszkańców wsi popegeerowskiej Świerczewo. Przewiduje się wykonanie nowej nawierzchni z mieszkanki mineralno-asfaltowej. Konieczne jest wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni oraz wykonanie nowej podbudowy z kruszywa łamanego Jezdnia obramowana zostanie krawężnikami betonowymi. Odprowadzanie wód opadowych zaplanowane będzie odpowiednio do wysokości krawężników istniejących nawierzchni. Nawierzchnia nowo projektowanej drogi będzie połączona poprzez mieszkanki mineralno-asfaltowe z drogą powiatową o tej samej nawierzchni.
Marcin Gręda
- Szczegóły
Wojewoda upomina radnego Nieradkę
W liście datowanym na dzień 4 stycznia br., Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki, poucza przewodniczącego Rady Miejskiej Marcina Nieradkę za łamanie przepisów prawa. Pouczenia dotyczą m.in. tego, że nie zwoływane były sesje w terminie oraz w niewłaściwy sposób, szczególnie jedna z sesji, została zamknięta. To kolejne pisma, w których radny Nieradka jest upominany za niewykonywanie swoich obowiązków zgodnie z prawem i za ich łamanie. Ile razy jeszcze będziemy kompromitowani jako gmina przez przewodniczącego RM?
Niezwoływane sesje
15 października burmistrz Robert Czapla, zaś 26 października 2020 roku klub radnych SLD złożyli wnioski o zwołanie sesji. Jak stwierdza w swym piśmie Wojewoda, oba wnioski zostały złożone w sposób właściwy. Jednak przewodniczący nie zwołał sesji, pomimo złożonych prawidłowo wniosków, co oznacza, że złamał przepis prawa wynikający z ustawy o samorządzie gminnym. Wspomniany artykuł nakłada obowiązek na Przewodniczącego Rady Miejskiej zwołania sesji w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku, czego przewodniczący kilkukrotnie nie zrobił. I to również wytknął przewodniczącemu w swoim piśmie Wojewoda, po raz kolejny.
- Szczegóły